Новини

Варненци припознават за свои велосипедите Sprint, Shockblazе и Ferrini

 

"А пък татко ще ми купи колело..."

 

Миналата неделя /26 април/ Варна падна в плен на велосипедизма. Гражданите й обаче нямаха нищо против да се „предадат“ пред красивото, полезното, емоционалното.

Разказахме вече за критериумите от Черноморската колоездачна лига, сега искаме да ви занимаем със състоялото се успоредно с тях представяне и изпробване на произведените в Пловдив велосипеди с марките Sprint, Shockblazе и Ferrini.

Бързаме обаче веднага да кажем, не без удоволствие, че след това масово и критично изпитание на качеството, „естетиката“ и „техниката“ на продукцията на холдинга „Макс Европа“, варненци вече по-уверено припознават за свои пловдивските велосипеди от различните видове и класове – градски, планински, шосейни, детски.

Ето по какво съдим за това.

Първо, на алеите край Пантеона в Морската градина, където бяха изложени велосипедите, дойдоха в неделя – без преувеличение – стотици варненци и гости на града.

 

 

Млади и стари, бедни и богати, хубави и не толкова. Всякакви. Повечето от тях признаваха, че знаят за тест-драйва и не идват „тука-така“, а целенасочено. Онези, които минаваха пътьом покрай шарената шатра на холдинга, пък после не бързаха да си тръгват. /Не само заради бонбоните, с които обслужващите шатрата черпеха щедро…/.

 

 

Интересното беше, че имаше и такива, които идваха с велосипедите си - да сравнят с онези, които не само виждат, но могат и да пипнат, и да подкарат даже.

 

 

Някои пък споделяха, че от години не са се качвали на колело, но нямат нищо против да си припомнят „как ставаше тази работа“.

 

 

Трети, най-малките, направиха своя прощъпалник в колоезденето. С изящните Ferrini. И после ще се фукат в детската градина и в училище.

Най-любопитни и наситени с разнообразни вълнения бяха „груповите“, семейните посещения, които впрочем не бяха хич малко. Мама, татко и аз /даже по няколко „аз“-а./. Тук вече деликатно се намесваха консултантите от холдинга, дошли специално от Пловдив, както и колегите им от местните магазини „Джиро Байкс“, „Нико Байкс“, „Велос Байкс“ и Bikes4you.

 

 

Всеки от посетителите на своеобразното велоизложение получаваше и Талон за отстъпка с 5% при покупка на велосипеди Sprint, Shockblazе и Ferrini“ от тези магазини.

Преди да се решат да се възползват от тази „аванта“, хората, естествено, се интересуваха от няколко, съвсем очаквани и простички неща около всеки велосипед: колко струва, къде може да бъде намерен, как е с частите, ама здрав ли е наистина и т. н.

 

 

По всичко личи, че консултантката от магазин "Джиро байкс" Райна Кишишева и бъдещи шампион по колоездене са стигнали до консенсус по велосипедния въпрос

 

 

Консултантите отговаряха вежливо, търпеливо и подробно. И докато майките и татковците питаха, децата яхваха велосипедите с вечната трогателна надежда: „А пък татко ще ми купи колело…“. И още по-трогателното: „Ама… друг път“. Доста татковци, разбира се, не си признаваха, че мигом ще хукнат към магазина, но по усмивката им и ние, и децата доловяхме, че май ще стане работата.

 

 

Както и да е. Важното е да знаете, че ако все пак се решите да си купите возило от споменатите, да подчертаем, чисто български марки велосипеди, няма да имате причини да се чумерите после. „Да изберем българското!“ в този /вело/аспект не звучи като евтин и отчаян вопъл, а уверено подканяне към сигурност, стабилност, солидност. Дошло е, за радост, време да започнем да преодоляваме постепенно предубежденията си, в стил „Абе, българска работа“, поне що се отнася до велосипедите, които излизат от съвременните и постоянно обновяващите се технологично цехове край Марица.

И още нещо важно: каквото и да си говорим, пътната инфраструктура в по-големите градове е тясно обвързана с производството и продажбата на велосипеди. Като скачени съдове са двете. Варненци споделяха, че веднага биха си взели например велосипеди за каране в градски условия, ако тези условия не бяха толкова…“селски“. Сиреч – лоши. И са принудени да си купуват „хибриди“, да приспособяват возила, да правят компромиси с вкусове и портфейли и т.н. Така е и на други места в страната. В същото време в доста общини и кметства се надпреварват да прокарват /на книга/ велоалеи, да поставят /на рисунка/ велопаркинги, да дават /въображаемо/ колелета под наем и др. според въображението и канцеларския отчетнически гений на чиновниците.

Така че колкото и все повече да живва производството на велосипеди у нас /засега от тази тенденция се възползват повече купувачите от чужбина/, ако условията за карането им /особено в градовете/ не се подобрят, резултатът от този иначе световен велобум, ще потеглят в крива посока.

А че има бум в колоезденето и в наш, вътрешен мащаб, можем да се убедим само от няколко факта: през последния уикенд в България се състояха един велофестивал, няколко състезания по крос кънтри, спускане, веломаратон, споменатият тест-драйв и т.н. с общо няколко стотици участници. Би било недалновидно /дори, в известен смисъл, и глуповато/ тази веловълна да не бъде яхната, така както малките варненци яхваха в неделя нашите байкове край Пантеона.

 

Снимки: Стефка Костадинова и maxbike.bg

 

А пък беше и едно пролетно, едно слънчево, едно велосипедно..., да ти е кеф да въртиш педалите...

"А пък татко ще ми купи колело...Сега!"

Следващият тест на велосипедите Shocкblaze, Sprint и Ferrini ще се състои на 5 май в Петрич от 10 ч - пред сградата на общината.

Коментари

Игри и кампании

[1] 2 3 4  ...26