Новини

"Велоеволюция": "Волво", направете Живота видим

 

 

 

 

 

Наскоро блогът Copenhagenize.com изригна срещу автомобилната компания „Волво“, която призова велосипедистите да пръскат дрехи и аксесоари с боя, за да бъдат по-видими на пътя.

Автомобилният бизнес според датските блогъри поставя отново акцент върху по-уязвимите участници в движението, вместо да увеличи прилагането на безопасни технологии.

Датските колеги атакуват „Волво“ с мотивите, че продуктите, продавани от автомобилните компании, са причина за смъртта на над 1.2 млн души по света годишно, като само в Европейския съюз жертвите са 35 000 годишно. В допълнение са милионите пострадали, ранени при пътни инциденти и още толкова хора, страдащи и умиращи бавно заради отделяните от автомобилите вредни емисии. Според блогърите така автомобилните компании избягват фокуса върху истинските проблеми, използвайки тактиките на цигарената индустрия.

Copenhagenize.com настоява „Волво“ да предлага продукта Life Paint на всеки притежател на автомобил на марката по света, така че колите да бъдат по-видими в градовете и на извънградските пътища.

“Снабдете местните си доставчици с тези спрейове или просто осигурете безплатна доставка. Напръскайте тази кола незабавно”, призовават датчаните.

Още информация и стартирана петиция по адрес на автомобилната компания може да намерите в блога http://www.copenhagenize.com/2015/03/make-life-shine-yes-you-volvo.html.

Това не е противопоставяне между шофьори и велосипедисти, коментират от нашето сдружение "Велоеволюция". Всички, които се придвижваме по улиците, понасяме последиците от погрешни решения заради погрешни послания. Дори законът е категоричен, като поставя отговорността върху по-тежките превозни средства в защита на уязвимите пешеходци и велосипедисти. Протестът на копенхагенци е отправна точка за подобряване на безопасните технологии при автомобилите.

Така че, „Волво“, направете Живота видим – напръскайте колите си! /velobg.org/

 

Коментари

Игри и кампании

[1] 2 3 4  ...26